Jak skutecznie usunąć cellulit? (cz.1)

user

2 lipca 2015Vesuna

Cellulit, zwany powszechnie pomarańczową skórką, jest zmorą wielu z nas. Dotyka głównie kobiety, niezależnie od wieku i wagi. Atakuje najczęściej brzuch, biodra, pośladki, a nawet łydki i przedramiona – miejsca, w których najczęściej gromadzi się tłuszcz. Istnieje wiele sposobów, dzięki którym możemy ograniczyć jego widoczność, jednak walka z cellulitem jest wymagająca i bardzo czasochłonna. By zadbać o swoje ciało i kondycję skóry, zacznij od kilku ważnych zmian w swoim codziennym życiu, które w sposób naturalny zapobiegają powstawaniu celullitu.

Kilka prostych zasad, jak usunąć cellulit

  1. Kawę i alkohol zastąp herbatami ziołowymi, zawierającymi pokrzywę czy skrzyp polny. Podobnie jak one, także zielona i czerwona herbata przyspieszają metabolizm, a w efekcie spalanie tłuszczów i detoksykację organizmu.
  2. Nadwaga i nadmiar tkanki tłuszczowej znacznie zwiększają ryzyko występowania cellulitu. Zrezygnuj z fast foodów, słodyczy, cukru i tłuszczów zwierzęcych. Ogranicz także spożycie soli kuchennej, która zatrzymuje wodę w organizmie.
  3. Zrezygnuj z palenia papierosów. Tytoń osłabia tworzenie kolagenu i wpływa negatywnie na krążenie obwodowe, powodując gorsze dotlenienie tkanek.
  4. Czytaj etykiety opakowań. Zrezygnuj z produktów zawierających aromaty, sztuczne barwniki, utwardzane tłuszcze czy konserwanty, które dostarczają mnóstwa zbędnych kalorii.
  5. Zmień swoją dietę. Do jadłospisu wprowadź produkty bogate w witaminy i błonnik – warzywa (brokuły, buraki, szparagi, kalafior), owoce (banany, kiwi, pomarańcze), chude ryby, kasze, ziarna i pestki, kiełki zbóż, orzechy, świeże zioła, białe sery, kurze jaja, pieczywo pełnoziarniste. Nadmiar tkanki tłuszczowej pomoże także zlikwidować guarana.
  6. Postaw na aktywny tryb życia. Gdy problem cellulitu dotyczy brzucha, ud lub pośladków, możesz wykonywać proste ćwiczenia – brzuszki i przysiady. Spacery, bieganie, pływanie, jazda na rowerze, zumba czy ćwiczenia w domu, nie tylko poprawią Twoją kondycję, ale również wpłyną na zdrowie i wygląd skóry. Dzięki nim spalisz nadmiar tkanki tłuszczowej i pobudzisz układ krążeniowy, a co za tym idzie, przyspieszysz wydalanie toksyn i pracę układu limfatycznego. Pamiętaj, by zachować ciągłość treningu. Na ćwiczenia powinnaś poświęcić codziennie nie mniej niż 30 minut.
  7. Ogranicz ekspozycję skóry na słońce i zrezygnuj z solarium. Promieniowanie UV osłabia mechanizmy obronne naszej skóry, doprowadza do jej wiotczenia i przedwczesnego starzenia.

CZYTAJ TAKŻE – CELLULIT WODNY A TŁUSZCZOWY – JAK ROZPOZNAĆ I LECZYĆ?

 

Najpopularniejsze posty

Kategorie

doctor

Umów wizytę